Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je ve škole zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Činnost ŠPP se řídí vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
Veškeré poradenské služby jsou pro žáky a zákonné zástupce poskytovány zdarma.
Školní poradenské pracoviště provádí pohovory se žáky ohroženými školní neúspěšností, mapuje klima třídy, pomáhá při základním nastavení pravidel a vztahů v kolektivu, dále poskytuje metodickou podporu pro pedagogy a asistenty pedagoga.
Další individuální činnost se žákem zahajuje vždy po konzultaci se zákonnými zástupci a po udělení jejich souhlasu k činnosti.
Mgr. Eliška Švepešová Speciální pedagog, metodik prevence | |||
Budova Skuherského 3 | Budova J. Š. Baara 2 | Budova Lidická 31 | Budova Senovážné náměstí 4 |
Ing. Jan Bürger Výchovný poradce | Ing. Jakub Šlechta Výchovný poradce | Mgr. Radka Švecová Výchovný poradce Kariérový poradce | Ing. Data Tvrzická Výchovný poradce Kariérový poradce |
Mgr. Zbyšek Studený | Ing. Jitka Kálalová | Mgr. Vít Somr | |
Metodik prevence | Metodik prevence | Metodik prevence | |
Mgr. Marta Frydrychová Koordinátor nadání pro školu |
Cíle školního poradenského pracoviště:
- prevence školní neúspěšnosti,
- primární prevence sociálně patologických jevů,
- péče o žáky s výchovnými či výukovými obtížemi, vytváření podmínek pro snižování těchto obtíží,
- budování příznivého sociálního klimatu ve škole,
- péče o žáky se speciálně vzdělávacími potřebami,
- péče o žáky z jiného kulturního prostředí a o žáky se sociálním znevýhodněním,
- péče o žáky nadané a mimořádně nadané,
- kariérové poradenství – vzdělávací, informační a poradenská podpora v případě profesního uplatnění i dalšího studia,
- metodická podpora učitelů v rámci problematik zmíněných výše,
- prohlubování a zlepšování komunikace mezi školou a zákonnými zástupci,
- spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (PPP SPC, …) a s úřadem práce.